14 Yaşında Öğrendiğim Bazı Şeyler…

BEN DE BİR İNSANIM 

Hayatta bazen kendimize neyi, yanlış yaptığımızı sorarız yani en azından ben kendime soruyorum hepimiz insanız çeşitli ruh hallerine girip hiç yapmayı düşünmediğimiz şeyler yaparız bazen ‘’insanız ve yaradılışım gereği öfke, kıskançlık, sevgi, hüzün, hırs gibi çeşitli duygular ile donatılmış ve bu duygularla yaşamda varız. Her biri yaşamın ayrı bir rengi heyecanı, kısaca yemeğe atılan tuz gibi. Sizce hangisinden vazgeçebilir, hangisi için neyi feda edebilirsiniz? 

14 yaşıma kadar öğrendiğim bazı şeyler… 

ilk başta farklı bişey yazıp hemen altında böyle bi satırın olması evet tuhaf biliyorum yada mantıksız ama buda benim işte HAYATIMA HOŞGELDİNİZ… 

Hergün hayatınıza teşekkür edin, böyle bir insan olduğunuz için mutlu olun, kendinizi kusurlarınızla sevin, yalnız olmadığınızı düşünün, hayatınızı sevmeyi öğrenin ve en önemlisi hayatınıza TEŞEKKÜR ETMEYİ BİLİN !!! 

Hiç olmasını istediğiniz birşey için kendinizle pazarlık yaptınız mı? 

belki şu an bunu okurken hayır dediniz ama her insan farketmeden de olsa içindeki bir duyguyu, huyu içten içe pazarlık etmeyi denemiştir belkide kendisinde istemediği bir huyunu değiştirmeyi dilemiştir. 

  1. madde içimdeki duygu değişimlerini ve saçma sapan huylarımı değiştirmeyi denedim. 

Peki bu konuda başarılı oldum mu? Belki biraz 

bu cümle sizin modunuzu düşürmesin kendinize azıcık güvenmeniz gerekiyor bana gelecek olursak sadece yaşımın gerektirdiği duygu değişimlerine maruz kaldım ve o değişmesini istediğim saçma sapan huylarımı törpüledim denilebilir, 

tabi aileme sormak lazım. 🙂 

2. madde kendimi sevmeyi denedim.

Çoğu kişiye bu başlık saçma gelebilir ama benim için önemli bir şeylerin farkına varmaya başladığımda büyüyordum ve kendimi sevmeye başladım bu durumu yavaş yavaş anlamaya başlamıştım hani o herkesin bahsettiği güzellik algısı varya ondan bahsediyorum bir türlü sevemiyordum kedimi bedenimi ama bence kendimizi sevmek için o sosyal medyada kendini gösteren keşke bende böyle olabilseydim dediğimiz insanlar varya öyle dediğimiz için her seferinde hata yapıyoruz insan nasıl olmak istiyorsa o algıyla yaşar ve bu yüzden öyle olmasını isteriz ve ne yazık ki algımız yüzünden öyle olur istemesek te beynimiz her seferinde yenik düşer bu algıyı yok edebilirsek her şey harika olacak aslında. 

3. madde kendime iyi gelen şeylerin arayışına girdim. 

Bazı şeyler anlık olarak herkesi mutlu eder ama o mutluluk geçicidir o anda mutlu olursun sonra tekrardan aynı ruh haline bürünürsün. Şimdi biraz kendime iyi gelen, sana da iyi geleceğini düşündüğüm birkaç fikir vereceğim toparlanmakta zorlandığın seni aşağıya çeken negatif herşeyden uzaklaş ve seni üzmesine izin verme, iyi gelmeyen bir şeyden uzaklaştığın için kendini destekle kendini suçlamak,içindeki ışıltıyı ortaya çıkarmanı ve hayatta yeni şeyler denemeni engeller. Kendine inan,kendine güven çünkü senin sana ihtiyacı var. Hemen şimdi. 

SON olarak öğrendiğim en etkili yöntem 

İyi kötü hayatında kendini kötü hissettiren ve çok iyi hissettiren her şeyi yaz… İlk başta bana böyle bir şey söylendiğinde sanki yapamayacakmışım gibi hissetmiştim çünkü ya aklıma bişey gelmezse yada kötü hissettiren şeyler daha çok ağır basarsa diye düşünmüştüm ama şimdiki ben öyle değil bu tarz korkular düşünceler yaşamıyorum çünkü yazıyorum her şeyi, yani bir nevi günlük tutuyorum. Yazmaya başlarsan hayatına büyük bir adım atmış olursun bunu sakın unutma. 

Ve evet hayal edebildiğin her şey gerçektir.Ve gerçekten istediğin her şeyi yapabilecek güce sahip olduğunu unutma.Sadece inan ve başla.Olacaklara sen bile şaşıracaksın:) 

Kimseye savrulmuyorum. Kimseden uzaklaşmıyorum.Sadece, kendime dönüyorum iyileşiyorum . 

Duyguların, sahip olduğun benliğin,bedenin, aklın ve kendine iyi gelen her şey, sen en iyi halini bulmaya çabalarken her zaman huzuru, sevgiyi hak ediyorsun. Ve en önemlisi ilerlemene engel olan her şeyi terk etmeyi bil, kendini sev. 

Hazırlayan : Melisa Kaçar 9/C 

Kaynak : okuduğum kitaplar…

2 thoughts on “14 Yaşında Öğrendiğim Bazı Şeyler…

  • 16 Mayıs 2021 tarihinde, saat 22:28
    Permalink

    Canım kızım, tecrübe ettiğin herşeyin, hayatında güzel izler bırakması dileği ile seni çok seviyorum 💙 Başarıların daim olsun 🙏

    Yanıtla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.